/aktualizováno k 1. 3. 2020/ Strhující severské drama o komplikovaném vztahu mezi matkou a dcerou. Nadčasový příběh dvou žen, které se od sebe fatálně vzdálily. Kdo dokáže víc naslouchat a porozumět té druhé? Matka, anebo dcera? Hru Podzimní sonáta světoznámého spisovatele a režiséra Ingmara Bergmana nastuduje v divadle Mana v pražských Vršovicích zkušený režisér Ondřej Zajíc. Hlavní postavu matky, která dala přednost umělecké kariéře před vlastními dcerami, ztvární Dana Batulková. V dalších rolích se pak představí Lucie Štěpánková, Denisa Pfauserová a Milan Kačmařík. Premiéra původní inscenace Podzimní sonáta je 3. dubna 2020, reprízy uvidíme 29. dubna a 5. a 26. května.
„Mám ráda severské autory a Bergman mezi ně patří. Jeho díla jsou vždy hluboké a nemilosrdné sondy do lidské duše,“ říká Dana Batulková. V podzimní sonátě hraje matku Charlottu, slavnou klavíristku, která kvůli kariéře, ale také kvůli neochotě snášet komplikace, ztratila kontakt se svými dcerami. První z nich, Evu, ztvárňuje půvabná Lucie Štěpánková. Její postava je frustrovanou ženou, která se nemůže vyrovnat své impozantní matce, slavné umělkyni a rozené primadoně. Role postižené mladší dcery se ujala Denisa Pfauserová. Charlotte už nikdy nemůže dohnat to, co zanedbala ve výchově obou dcer. Vždycky dávala přednost svému umění. Nechtěla jim sice ublížit, ale její sobectví a nedostatek empatie vytvořily mezi ní a dcerami pomyslný příkop, který už lze jen těžko přeskočit.
„Ve hře nacházíme paralelu s dnešním stylem života žen. Spousta z nás řeší, zda upřednostnit kariéru před starostmi o rodinu a děti. A jaká bude jednou naše bilance a co všechno se od svých dětí dozvíme…,“ dodává Dana Batulková.
„Vztah matky a dcery a vůbec rodiče a dítěte je vždycky složitý. Rodiče nechtějí poškodit své děti, ale i ty nejlepší úmysly mohou vést ke komplikovaným koncům. Podzimní sonáta vypovídá o tom, co si často nemáme odvahu ani myslet. Uvědomění, že v tom nejsme sami, může být často očistné a úlevné,“ říká o Bergmanově díle dramaturgyně divadla Mana Věra Mašková. Podzimní sonáta je podle ní aktuální stále, protože se dotýká nejzákladnějších otázek naší existence. „Grandiózní zápas o smyslu našeho bytí a naplnění našeho času, který se neúprosně krátí. A přesně tím by se mělo zabývat naše divadlo Mana, jež se nachází v sakrálním prostoru vršovického kostela a které je zároveň ojedinělou pražskou scénou s nezaměnitelnou patinou a šarmem první republiky,“ zdůrazňuje.
Web Mediatraining.cz používá cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. SouhlasímVíce o cookies
Cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.